شاید برای شما مفید باشد هفته سی و هشتم بارداری

هفته سی و هشتم بارداری

هفته سی و هشتم بارداری هفته سی و هشتم بارداری قلب جنین حدود ۵۰ سانتیمتر می شود و وزن او باید سه کیلو و ۱۰۰ گرم باشد قدرت چنگ زدن و فشردن شکم مادر را دارد روز به روز قوی تر می شود. موهای بلند تر می ‌شود ارتباطات بین نور و عضله های مغزی …

هفته سی و هشتم بارداری

هفته سی و هشتم بارداری قلب جنین حدود ۵۰ سانتیمتر می شود و وزن او باید سه کیلو و ۱۰۰ گرم باشد قدرت چنگ زدن و فشردن شکم مادر را دارد روز به روز قوی تر می شود.

موهای بلند تر می ‌شود ارتباطات بین نور و عضله های مغزی شبیست بیشتر و بیشتر می گردد همچنین اندام های کودک شما به صورت کامل رشد کرده است و ریه‌ها و مغز فرزندانتان در حال تکامل است حتی ممکن است این تکامل بعد از به دنیا آمدن ادامه داشته باشد.

همچنین ممکن است کیسه های هوایی گریه شکل بگیرد در این هفته رنگ چشمان جنین تغییر پیدا می‌کند و ممکن است از رنگ آبی به رنگ سبز تغییر کند.

این هفته رنگدانه عنبیه چشم افزایش پیدا می‌کند و باعث می گردد که رنگ چشم ها تیره تر شود دستگاه گوارش جنین باعث هضم ماده سیاهی به نامم آمیزه می شود.

باعث می ‌شود که بیماری گوارشی نداشته باشد.

جنین در این هفته خود را برای تولید کردن صداهای مختلف آماده می کند در این هفته بهتر است از مواد غذایی سالم و مغذی مثل انواع آجیل‌ها مرغ و ماهی و گوشت و سبزیجات استفاده کنید.

اگر از مواد غذایی ناسالم استفاده کنید باعث می شود که بدن شما با درد و ناهنجاری هایی به همراه باشد و زایمان برای مادر بسیار سخت و دشوار باشد.

در این هفته سر جنین در داخل لگن مادر می ‌رود و حرکات روده جنین افزایش پیدا می کند.

امکان دارد در این هفته جنین شما متولد شود در این هفت شما بهتر است هر روز استراحت کنید و دچار کمبود خواب نباشید زیرا کمبود خواب باعث می شود که تورم کبودی درد در زایمان شما افزایش پیدا کند.

اگر هر یک از علائم را داشتید بهتر است با پزشک آن ماه صحبت نمایید در این هفته رحم شما به اندازه کافی جلو آمده است و بهتر است با یک روانشناس صحبت نمایید همچنین در این هفته ممکن است از قسمت نوک پستان شما ترشحات خارج شود و شما به راحتی نتوانید نفس بکشید.

مطالعه بیشتر:  لیفت کلیتوریس

در این هفته مادر مدام دچار رفلاکس معده می‌ شود و ممکن است بسیار سکسکه کند اگر شما بسیار سکسکه کردید اصلاً نگران نباشید زیرا یک امر بسیار طبیعی است که باعث می ‌شود.

در این هفته مادر دچار عصبانیت می شود سردرد های مکرر دارد احساس شکست می‌کند احساس می‌کند که هیچ کس را ندارد و ممکن است با گیجی و فراموشی داشته باشد.

همچنین در این هفته ممکن است شما زودتر از موعد قرارداد زایمان کنید اصلاً نگران نباشید.

زایمان شما به راحتی می شود در این هفته نوزاد به رگهای بدن شما فشار وارد می کند باعث می ‌شود که زایمان شما به راحتی صورت پذیرد اگر راجع به شیردهی چیزی نمی دانید بهتر است به پزشک و مشاوره های شیر دادن به نوزاد مراجعه کنید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر