شاید برای شما مفید باشد پلاسماتراپی و درمان زگیل تناسلی

پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی

پلاسماتراپی و درمان زگیل تناسلی زگیل ها ضایعاتی هستند که بر روی پوست هایی که نواحی مرطوب تشکیل می شوند. مثل مقعد، داخل پلک چشم، رحم مخاط بینی و دهان و گلو الت های مردان ایجاد می‌شود برخی از این زگیل ها بسیار بسیار خطرناک هستند و به سرطان منجر می‌شود و همین دلیل باید …

پلاسماتراپی و درمان زگیل تناسلی

زگیل ها ضایعاتی هستند که بر روی پوست هایی که نواحی مرطوب تشکیل می شوند.

مثل مقعد، داخل پلک چشم، رحم مخاط بینی و دهان و گلو الت های مردان ایجاد می‌شود برخی از این زگیل ها بسیار بسیار خطرناک هستند و به سرطان منجر می‌شود و همین دلیل باید به محض مشاهده زگیل به درمان آن بپردازید.

در این مقاله شما را با جدیدترین روش درمان زگیل های تناسلی آشنا خواهیم کرد برای دسترسی سریع به مطالب به شما پیشنهاد می کنیم و متن زیر رو تا انتها مطالعه بفرمایید.

زگیل تناسلی چیست

پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی
پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی است که در مردان و زنان به وجود می‌آید عامل این بیماری ویروس به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی است برخی از مدل های ویروس hpv بسیار خطرناک هستند و برخی از آن ها بی خطر می باشند.

انواع زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی به دو دسته تقسیم می شوند و زگیل های پوستی و زگیل های تناسلی پوستی هیچ خطری ندارد و بر روی قسمت هایی که پوست نازک است ظاهر می گردند.

زگیل‌های تناسلی به دو دسته‌ی کم خطر و پرخطر تقسیم‌ب ندی می‌شوند زگیل ‌های کم ‌خطر باعث ایجاد سرطان می‌شوند ولی ویروس هایی که زگیل پر خطر را ایجاد می‌کنند باعث سرطان در ناحیه تناسلی گلو و دهان می گردند.

زگیل تناسلی برای اندام جنسی مردان و زنان و همچنین در دهان نایچه و مقعد به صورت تاول های بزرگ و کوچک به وجود می آید.

مطالعه بیشتر:  چرا جوش میزنیم؟

علائم زگیل تناسلی در واژن

معمولا زگیل‌های تناسلی هیچ گونه علائمی ندارد و حتی دو سال ممکن است طول بکشد تا فرد متوجه شود که زگیل تناسلی آلوده شده است.

زمانی که برجستگی های گل کلم مانند و یا تاول هایی در پوست روی پوست مقعد و واژن ایجاد می‌شود علائم زگیل تناسلی در واژن به وجود می‌آید.

در چنین وضعیتی فرد بیمار این علائم را تجربه خواهد کرد خون ریزی موقع نزدیکی خارش واژن التهاب و سوزش ناحیه تناسلی از علائم زگیل تناسلی اند. علائم زگیل تناسلی در داخل واژن عبارت است از:

سرویکس رحم بین واژن و مقعد و یا در داخل مقعدهمچنین در دهان گلو و ممکن است این زگیل ها خود را نشان دهند.

راه های انتقال زگیل تناسلی

پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی
پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی

علت ایجاد زگیل های تناسلی تماس با فرد آلوده به این ویروس است برای انتقال زگیل تناسلی فقط کافی است پوست در معرض آلت تناسلی قرار بگیرد.

رابطه جنسی از هر نوعی که باشد راه انتقال برای زگیل های تناسلی را باز می‌کند همچنین استفاده از لباس زیر های فردی که آلوده به این ویروس است یا اصلاح با تیغ های آلوده از راه انتقال زگیل تناسلی است.

راه های غیر ممکن برای انتقال زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی به روش هایی مثل:

  • دست دادن
  • بوسیدن
  • شنا در استخر
  • استفاده از حمام یا دستشویی مشترک با فرد آلوده
  • استفاده از لیوان شخص آلوده منتقل نمی شود.

به هر حال بهتر است در همه موارد مسائل بهداشتی را رعایت کنید و از نظافت شخصی خود استفاده کنید زیرا اگر چه این ویروس منتقل نمی‌شود ولی ویروس ها و باکتری های دیگری ممکن است از این طریق منتقل شود که آن ها هم بسیار خطرناک هستند.

عوارض زگیل تناسلی برای خانم ها

اگر زگیل های تناسلی درمان نشود و از نوع پرخطر باشند عوارض جدی را به دنبال خواهند داشت از جمله:

  • سرطان دهانه رحم
  • سرطان مقعد
  • سرطان رحم
  • سرطان گلو
  • سرطان دستگاه تناسلی
مطالعه بیشتر:  خونریزی غیر طبیعی رحم

این تبخال می توانند برای ادرار کردن مشکل ایجاد کند همچنین زگیل‌ های تناسلی زایمان دچار خونریزی می شوند یا توانایی گشاد کردن واژن در هنگام زایمان را ندارند.

عوارض زگیل تناسلی در بارداری

زگیل های تناسلی در هنگام زایمان های طبیعی به نوزاد منتقل می‌شود از عوارض زگیل تناسلی در بارداری ایجاد زگیل در نوزاد و حنجره او است که مشکلات تنفسی را برای او ایجاد می‌کند به همین دلیل اغلب زایمان ها برای این افراد سزارین می باشد.

روشهای پیشگیری از زگیل تناسلی

پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی
پلاسما تراپی و درمان زگیل تناسلی

تنها راه پیشگیری از زگیل های تناسلی استفاده از واکسن گارداسیل است این واکسن برای خانم ها در سنین ۹ تا ۴۵ سال تزریق می‌شود همچنین داشتن رابطه حفاظت ‌شده، نداشتن شریک های جنسی متعدد، نداشتن رابطه جنسی مقعدی و دهانی می‌تواند از انتقال این ویروس جلوگیری کند.

تشخیص زگیل تناسلی در خانمها

پزشکان متخصص برای تشخیص زگیل های تناسلی از آزمایش پاپ اسمیر یا کولپوسکوپی استفاده می نمایند همچنین برای تشخیص این ویژگی ها آزمایش های متعدد hpv dna تجویز می گردد.

راه های درمان زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی در خانم ها قابل درمان است برای جلوگیری از عوارض زگیل های تناسلی باید روش‌های زیر را انجام داد.

زگیل تناسلی با استفاده از دارو برای درمان زگیل تناسلی که خفیف است دارو درمانی موثر می باشد در این درمان از محلول ‌های شیمیایی و کرم های موضعی استفاده می شود و احتمال عود بیماری و استفاده از این روش بالا است.

درمان زگیل تناسلی با استفاده از فریز یا انجماد در این روش از سرما برای فریز کردن یا یخ زدن زگیل استفاده می‌کنند.

در این روش احتمال عود بیماری بالا است. درمان زگیل های تناسلی با استفاده از جراحی زگیل های تناسلی بزرگ روش جراحی برداشته می شود برای این کار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کنند.

مطالعه بیشتر:  تب و تشنج در کودک

درمان زگیل تناسلی با استفاده از لیزر اگر با روش های بالا زگیل درمان نشد از لیزر برای درمان استفاده می‌کنند.

درمان با لیزر در درمان قطعی زگیل تناسلی می باش.د اما این روش علاوه بر پر هزینه بودن مشکلات دیگری مثل تولید و بخارات سمی برای بیمار به همراه دارد پلاسما تراپی زگیل تناسلی در این روش از جدیدترین روش های درمان زگیل تناسلی است که در ادامه به آن می پردازیم.

درمان زگیل تناسلی با استفاده از پلاسماتراپی

درمان زگیل های تناسلی با روش پلاسما یکی از جدید ترین روش های پزشکی می باشد برای پلاسماتراپی نوع دستگاه که پلاسما جت نام دارد دو میلی متری پوست قرار داده می‌شود تا امواج پلاسما تمامی زگیل ها را از بین ببرد.

پلاسماتراپی راه درمان قطعی زگیل های تناسلی به حساب می‌آید و احتمال عود کردن زگیل با استفاده از این روش بسیار بسیار پایین است.

مزایای درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی

درمان زگیل تناسلی با پلاسما جت از راه های درمان ارزان و سریع برای خلاص شدن زگیل به حساب می آید.

از مزایای این روش می‌توان به بدون بخیه و برش بودن بدون عوارض جانبی بدون جای اسکار و زخم درمان با ریسک پایین باعث ضدعفونی و استریل شدن محل تحت درمان می شود.

روش خوب و ارزان و سریع برای درمان زگیل تناسلی به حساب می‌آید درمان قطعی با احتمال عود بسیار پایین و هم چنین این روش هیچ گونه بخارات سمی و دود ایجاد نمی‌کند و این هم از مزایای مهم این روش به حساب می آید.

برای درمان زگیل تناسلی پلاسماتراپی بهتر است یا لیزر

در لیزر درمانی در زمان برداشتن زگیل های تناسلی هیچ گونه دود ایجاد نمی شود که آزاردهنده و سرطان زا باشد به علاوه بخار است که در اثر این لیزر ایجاد می شود حاوی ویروس های hd هستند.

به همین دلیل دود می تواند پوست مناطق را هم به ویروس آلوده کند در نتیجه درمان با استفاده از پلاسماجت روشی حرفه ای تر و کم خطر تر می باشد.

نقاهت برای درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی

دوران نقاهت بعد از پلاسماتراپی برای برداشتن زگیل های تناسلی بسیار کوتاه است یعنی به گونه ای است که شما همان روز هم می‌توان به فعالیت ‌های عادی خود بپردازید . تورم پوسته پوسته شدن ناحیه بعد از چند روز به صورت کامل از بین می‌رود و شکل عادی به خود می‌گیرد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر