شاید برای شما مفید باشد هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری

هفته بیست و چهارم بارداری یکی از هفته ‌های بسیار مهم که برای مادر و جنین به حساب می‌آید. هفته بیست و چهارم بارداری که ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم به وزن او اضافه می گردد و قد او بلند تر می شود و به صورت خمیر در رحم شکل می گیرد. همچنین در سطح پوست …

هفته بیست و چهارم بارداری

یکی از هفته ‌های بسیار مهم که برای مادر و جنین به حساب می‌آید.

هفته بیست و چهارم بارداری که ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم به وزن او اضافه می گردد و قد او بلند تر می شود و به صورت خمیر در رحم شکل می گیرد. همچنین در سطح پوست جنین سطح چروکیده و غیر شفافی به وجود می‌آید که بافت چربی را از بین می ‌برد.

همچنین دستگاه تنفسی او به صورت کامل رشد می کند و کیسه های هوایی در حال ریه در حال تشکیل شدن هستند.

اگر جنین در هفته ۲۴ بارداری به دنیا بیاید احتمال اینکه او زنده بماند بسیار کم است و زیرا هنوز تکامل جنین کامل نشده است الگوی خواب کودک در تکامل است موهای او به روز بلندتر می شود همین طور اثر انگشت در کف پا و کف و انواع انگشتان دست شکل می گیرد.

جنین در این هفته ها در رحم مادان سکسکه می کند و رفلاکس معده اش را این گونه تخلیه می‌کند هفته بیست و چهارم بارداری شکم شما اندازه یک توپ فوتبال است.

سینه های شما ممکن است درد کند و مدام بخواند بنابراین بهتر است آن را با استفاده از پماد های چرب نگه دارید در هفته بیست و چهارم از مادر آزمایش غربالگری گرفته می ‌شود و همچنین بهتر است تمام قرص هایی که پزشک متخصص برای شما می‌گیرد را مصرف کند.

اگر دچار دیابت بارداری شده اصلاً نگران نباشید زیرا امروزه با پیشرفت علم و فناوری دیابت کنترل نشده است اگر هر یک از علائم زیر را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید افزایش ترشحات باشند.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و پنجم بارداری

اگر خونی باشد خونریزی یا لکه بینی درد شکم انقباضات عضلانی افزایش فشار در قسمت شکم و لگن کمر درد و غیره هر یک از موارد زیر را داشتید به پزشک مراجعه کنید.

زیرا اگر این موارد کنترل نشود باعث ایجاد درد در بدن شما می شود.

در این هفته دچار اسهال شدید بهتر است با پزشک مراجعه کنید و همچنین زیر نظر پزشک داروهای مسهل را استفاده نمایید.

نباید هایی که باید در این هفته استفاده کنید این است که بهتر از آب یخ استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد درد در قسمت عضلانی شما می گردد همچنین ممکن است درد زیادی را تحمل نمایید و جنین لگدی به شکم شما بزند و بنابراین صدای پدرش او را آرام می‌کند بهتر از صبحانه تان رو کامل میل کنید.

صبحانه تان باید متنوع باشد سعی کنید به جای نان لواش از نان های سبوس دار مثل سنگک استفاده کنید زیرا باعث می گردد که تمام مواد مغذی بدن شما تامین گردد.

بهتر است از خوردن غذاهای فست فودی از آب میوه های طبیعی استفاده کنید آب میوه های غیر طبیعی مقادیر زیادی ارزش افزوده دارد و ممکن است بدن شما را آسیب بزند.

بنابراین از این هفته به بعد باید به تمام حرکات نوزاد توجه شود زیرا اگر مشکلی در بدن او به وجود آمده باشد در این هفته آن مشکل خودش را نشان می دهد.

بهتر است از غذاهای چرب خودداری نمایید زیرا باعث می گردد که بزاق دهان شما کم بشود و باعث ایجاد درد و خشکی شود اما ممکن است لثه شما خونریزی کند بنابراین روزانه باید ۱۲ لیوان آب بخورید تا تمام ضایعات بدن شما و جنین از بین برود.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و چهارم یکی از هفته های سخت برای شما به حساب می آید و شکم شما روز به روز بزرگتر می شود اگر غذا ها را به اندازه میل نکنید باعث ایجاد بیماری در شما و جنین می شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر