شاید برای شما مفید باشد واژینیسموس چگونه درمان می شود؟

واژینیسموس چگونه درمان می شود؟

یکی اختلالات و مشکلات جنسی که آقایان و خانم ها از آن رنج می برد واژینیسموس است. واژینیسموس در ایران و کشورهای خاورمیانه نسبت به کشورهای دیگر افراد زیادی به آن مبتلا شده اند. واژینیسموس اختلالات انقباضی غیر ارادی گفته می‌ شود که ممکن است در حین تماس جنسی افراد به وجود بیاید و به …

یکی اختلالات و مشکلات جنسی که آقایان و خانم ها از آن رنج می برد واژینیسموس است. واژینیسموس در ایران و کشورهای خاورمیانه نسبت به کشورهای دیگر افراد زیادی به آن مبتلا شده اند.

واژینیسموس اختلالات انقباضی غیر ارادی گفته می‌ شود که ممکن است در حین تماس جنسی افراد به وجود بیاید و به طور معمول افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند در زمان رابطه جنسی و در زمان دخول درد زیادی را احساس می کنند.

در واقع در مواردی که واژینیسموس درمان نشود پیامدهای منفی و بسیار دردناکی را برای فرد به دنبال می‌آورد که منجر به از بین بردن اعتماد به نفس آنها می ‌شود و فرد احساس ناراحتی زیادی می‌کند و جلوی بسیاری از ارگاسم ها را می گیرد. علت مبتلا شدن به واژینیسموس هنوز به اثبات نرسیده است.

بسیاری از محققین پزشکان و متخصصین آن را جز آسیب های جنسی و اضطراب های جنسی می‌دانند این تجربه یک تجربه دردناک است که برخی از پزشکان فکر می کنند که فرد هنگامی که به بی ثباتی عاطفی مبتلا می شود از واژینیسموس رنج می برد. علت بروز واژینیسموس به گفته برخی از پزشکان می‌توانند موارد زیر باشد

  • استرس
  • خستگی مفرط
  • افسردگی

تشخیص بیماری

تشخیص بیماری
تشخیص بیماری

روش های مختلف برای تشخیص بیماری واژینیسموس وجود دارد. بهترین روش انجام معاینات پزشکی است و همچنین در برخی از مراکزی که به درمان واژینیسموس می پردازند به انجام تست لگن یکی از روش هایی که به تشخیص این اختلال کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر:  ناباروری اقایان

واژینیسموس نیز یک بیماری دائمی نیست و خوشبختانه یک بیماری غیر دائم است و دختران و زنانی که به این بیماری مبتلا هستند می توانند زیر نظر پزشک متخصص بهبود یابند و رابطه بدون درد را داشته باشند.

گزینه‌های مختلفی وجود دارد که پزشک به شما پیشنهاد می کند. از راه های درمان آن می‌توان به استفاده از :

  • پروتز درمانی
  • انجام تمرینات کگل
  • تزریق بوتاکس
  • استفاده از ژل لوبریکانت
  • پروتز درمانی
  • و همچنین جراحی بزرگ کردن واژن اشاره کرد.

مشاوره و انجام معاینات فیزیکی برای درمان واژینیسموس

یکی از مواردی که در درمان واژینیسموس بسیار مفید واقع می شود انجام معاینات فیزیکی است. با انجام معاینات فیزیکی ساختار آناتومی بدن انسان دچار تغییراتی می شود و دخول راحت تر ممکن می‌ شود. همچنین با استفاده از مشاوره های عاطفی واژینیسموس نیز موثر درمان می شود.

درمان واژینیسموس با گشاد کننده‌های واژن

یکی از راه هایی که به درمان واژینیسموس کمک فراوانی می‌کند. استفاده از گشاد کننده های واژن است. هنگامی که واژن گشاد می شود عضلات واژن کشیده می شود و با تکنیک ها و روش هایی به آرام سازی عضلات واژن می پردازد.

این روش‌ ها می‌تواند به تمرین های تنفسی هیپنوتیزم و غیره اشاره کرد که به از بین بردن استرس کمک می کند.

درمان واژینیسموس با ورزش کگل

درمان واژینیسموس با ورزش کگل
درمان واژینیسموس با ورزش کگل

انجام ورزش کگل از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکلات و معضلات بدن است. برای از بین بردن واژینیسموس از ورزش کگل استفاده می‌کنند که یکی از تمریناتی است که باعث منقبض کردن واژن می شود.

واژینیسموس همچنین اگر درمان نشود منجر به بی اختیاری ادرار می ‌شود. بنابراین ورزش کگل یکی از ورزش های است که ناحیه تناسلی زن و واژن را تحت تاثیر قرار می دهد و همچنین بسته به سلامتی افراد مختلف هستند و با استفاده از ورزش کگل منجر به آزادسازی ماهیچه هایی واژن می شود.

مطالعه بیشتر:  خود مراقبتی پیش از بارداری

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس

یکی از روش هایی که به درمان این بیماری کمک فراوانی می‌کند استفاده از بوتاکس است. با استفاده از بوتاکس عصب های ناحیه واژن از بین می رود.

تزریق بوتاکس به اختلالات واژن کمک فراوانی می‌کند. بوتاکس یک ماده درمانی بسیار موفق است. اینکه بسیاری از مشکلات را از بین می‌ برد.

تزریق بوتاکس اگر چه دردناک است اما به مرور زمان اسپاسم عضلانی را کاهش می ‌دهد و اثرات آن بعد از مدتی از بین می ‌رود همچنین تزریق بوتاکس باید زیر نظر افراد متخصص صورت بگیرد و هر فردی نمی تواند آن را تجربه کند. اگر میزان دوز تزریق بوتاکس بیش از حد باشد باعث قفل کردن ناحیه واژینیسموس می شود.

درمان واژینیسموس با لیزر

یکی از بهترین روش هایی که امروزه در سراسر جهان برای از بین بردن واژینیسموس استفاده می شود درمان با لیزر با استفاده از اشعه فرابنفش صورت می گیرد. لیزر درمانی کاملا یک روش بدون عارضه است که هیچ نیازی به بیهوشی ندارد و همراه با بی حسی انجام می گیرد.

این روش بافت های ناحیه تناسلی را دچار تغییراتی می کند و خانم موقع دخول هیچگونه دردی را احساس نمی کند. البته اثرات لیزر بعد از گذشت ۳۰ روز خود را نشان می دهد و فرد به راحتی می تواند رابطه جنسی برقرار کند.

درمان واژینیسموس با جراحی

درمان واژینیسموس با جراحی
درمان واژینیسموس با جراحی

اگر با استفاده از لیزر با تزریق بوتاکس و ورزش های کگل و استفاده از روان کننده و گشاد کننده واژن بیماری شما درمان نشود با استفاده از جراحی صورت می‌گیرد با استفاده از جراحی انسداد واژن را درمان می کند و به بزرگتر کردن ناحیه تناسلی می پردازد این روش یک روش برای آخرین مرحله است و توصیه نمی شود.

مطالعه بیشتر:  عفونت چشم در نوزادان

درمان با برداشتن اندومتریوز

یکی از درمان‌ های واژینیسموس برداشتن با اندومتریوز است با استفاده از اندومتریوز قسمت هایی که در رحم بیرون آمده است را از بین می‌ برد. همچنین اندومتریوز یکی از قسمت هایی است که می ‌توانند اختلالات زیادی را در رحم ایجاد کند و رابطه جنسی را مختل می‌کند بنابراین برداشتن اندومتریوز به این اختلال کمک فراوانی می کند.

سکس تراپی

یکی از بهترین روش های کمک زیادی به درمان واژینیسموس می‌کند و در آخرین مرحله درمان سکست راپیست اعلام کرد هیچ کدام از روش های مثمر ثمر نشود پزشکان سکس تراپی را پیشنهاد می‌کنند. سکس تراپی بهترین روش است که به کمک پزشکان و متخصصان زنان و زایمان انجام می گیرد.

در واقع با استفاده از ان بسیاری از مشکلات جنسی از بین می ‌رود. سکس تراپی جلسات مختلف صورت می‌گیرد این روش با استفاده از با کمک مشاورین صورت می‌گیرد از روانشناسان از طریق گفت‌وگو و راه‌حل و دادن راه حل هایی به زوجه کمک می کند تا بتوانند مشکلاتشان را رفع کنند.

این روش باعث می شود که روح و روان زن ارام شود. در سکس تراپی جز تنها راه های درمان است که کمک زیادی به افراد می کند. سکس ترابی علت واحدی ندارد و در هر فرد ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. در واقع سکس تراپی کمک فراوانی به بهبود زندگی زناشویی افراد می کند. سکستراپی صمیمیت فیزیکی و عاطفی در بین افراد را زیاد می کند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر