شاید برای شما مفید باشد افزایش قد کودک و عوامل موثر آن

افزایش قد کودک

افزایش قد کودک از دغدغه هایی که پدر مادران در رابطه با رشد فرزندان خود دارند و دوست دارند که زود به آن رسیدگی کند غدد کودکان است که کودکان به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. مهم ترین آن ها ژنتیک می‌باشد البته راه های برای افزایش قد در کودکان وجود دارد و می‌تواند غدد …

افزایش قد کودک

از دغدغه هایی که پدر مادران در رابطه با رشد فرزندان خود دارند و دوست دارند که زود به آن رسیدگی کند غدد کودکان است که کودکان به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد.

مهم ترین آن ها ژنتیک می‌باشد البته راه های برای افزایش قد در کودکان وجود دارد و می‌تواند غدد آن ها را تحریک کند در این مطلب قصد داریم در رابطه با این موضوع با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

عوامل موثر در میزان قد

عوامل موثر در میزان قد
عوامل موثر در میزان قد

میزان قد یک شخص در بزرگسالی به ژن ‌های که از والدینش به ارث می برد بستگی دارد.

همچنین وضعیت عمومی سلامت و تغذیه و در سنین رشد می تواند تاثیر زیادی در این موضوع بگذارد احتمال کوتاه قد شدن کودکانی که حاصل والدینی کوتاه تر هستند در مقایسه با کودکان والدین بلند بیش تر می‌باشد البته عوامل بسیاری در این زمینه وجود دارد.

مثلا برادران و خواهرانی که یکسان دارند همه قد نیستن همچنین گاهی اوقات والدین به فرزند می شود که تعهدی نسبت به سایر اعضای خانواده بلند تر و یا بسیار کوتاه تر است.

بیماری ‌ها و تغذیه‌ای فرد در زمان کودکی یا کوچک بودن در زمان تولد می تواند نقش بسزایی در قد شخص در بزرگسالی و اندازه آن بگذارد.

جنسیت و افزایش قد قطعا جنسیت هر فرد نقش زیادی در قد و در آینده می گذرد در درصد موارد قد زنان از مردان کمتر از همیشه وضعیت به این صورت نیست و در برخی از موارد کودکان دختر بلند تر از برادران خود می شوند طبق یک قاعده کلی قد کودک توسط میانگین قد والدینش پیش بینی خواهد شد.

به طور کلی قد کودک پس از رشد چیزی بین قد مادر و پدرش می شود در مواردی که قد پدر خیلی بلندتر باشد احتمال زیادی دارد که قدی کودک دختر از مادرش بلند تر باشد همچنین اگر کودک زمینه ژنتیکی کوتاه قدی داشته باشد امکان زیادی دارد که قد او از قد پدرش هم کوتاه تر شود.

برای پیشبینی قد کودک نیاز دارد  که قد پدر و مادر او و پدر و پدربزرگ او چقدر بوده است. اگر کودک دختر باشد هم قد پدر بزرگ و هم قد مادربزرگ در تعیین قدر او نقش خواهند داشت.

خواب کافی وقت صحبت از خواب کافی می‌شود باید گفت که یکی از مهم ترین عوامل رشد قدی کودک است.

مطالعه بیشتر:  یوگا در بارداری

تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانانی که در حال رشد هستند حداقل باید هشت ساعت در طول شبانه روز را استراحت کنند تا قدشان بلند شود.

۱۱ درصد می‌تواند در تقویت رشد سالم هم بسیار موثر باشد خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت های جدید تولید می‌نماید.

مغز ما هورمون رشد به صورت خاص هنگامی که در چرخه خواب آرام و عمیق قرار دارد آزاد می‌کند.

بنابراین اگر خواب کافی نداشته باشید و این امر مختل می‌شود.

ورزش داشتن بنیاد های فیزیکی کافی برای رشد و توسعه نوجوانان و کودکان امری حیاتی است اگر فرد به اندازه کافی فعالیت جسمانی نداشته باشد دچار پیامد های ناخوشایند خواهد شد.

این ممکن است نوجوان یا کودک عارضه چاقی مبتلا به علاوه ورزش نکردن بر قدرت تاثیر منفی می‌گذارد زیرا در سلامت استخوان ها و وضعیت عضلات تاثیر می‌گذارد حواستان به یک جانشینی و بازی ‌های رایانه‌ای و دیجیتالی فرزندتان باشد.

عادت به تمرین صاف نگه داشتن بدن

بسیاری از افراد به دلیل شکل گیری عادت های نادرست در زمان نشستن در زمان کار یا کار با رایانه بدن‌شان در وضعیت بد قرار می‌گیرد.

با گذشت زمان این عادت را باعث خشک شدن ستون فقرات شان می شود این عمل در قسمت بالای بدن باعث کاهش قد طبیعی آن ها می‌شود و منجر می‌شود تا آن  کوتاه تر به نظر برسند.

از طرف دیگر حالت خوب بدن سر را در راستای ستون فقرات قرار می‌دهد می‌تواند چند سانتی متر قد می ‌افزاید البته حواستان به طرز نشستن فرزندان در سنین رشد باشد.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم
رژیم غذایی سالم

تغذیه سالم برای کودک ضروری است باید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن کودک در حال رشد برای رشد کامل دریافت می شود.

در رابطه با تغذیه سالم پایبند بودن به یک رژیم غذایی متعادل است برای مثال باید دقت کنید که برای رشد حداکثری قطعی تولیدی کلسیم روی پروتئین و کربوهیدرات و اندازه کافی دریافت نمایید.

نوشیدن مقدار کافی زیادی آب به یک فرد بلند تبدیل نمی‌کند اما می‌تواند در رشد آن تاثیر بگذارد در زمان قد کشیدن از نوشیدن آب غافل نشوید با این حال رشد را بهبود بخشد و سموم را دفع می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش می دهد به همین ترتیب تاثیر مستقیم به برق می‌گذارد.

افزایش قد با مصرف مکمل ‌ها و مکمل ‌های غذایی ممکن است.

مطالعه بیشتر:  تغذیه رده‌ های سنی در کودکان

بعضی از مکمل ها برای کودکان می‌تواند آسیب ‌های جدی همراه داشته باشند والدین باید در زمان خرید این مکمل‌ ها توجه لازم را داشته باشد و زیر نظر پزشک ان ها را مصرف کنند.

چون کودکان می‌تواند بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن شان را از طریق این مکمل را دریافت کنند.

مکمل شامل مقدار مشخصی از مواد معدنی و ویتامین ‌ها هستند که در هر دوره سنی مشخص می شود و اگر هم این مواد مورد نیاز را بیش از حد نیاز بدن دریافتند که نیاز به جای اثر مطلوب و اثر عکس بگذارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن نقش اساسی در رشد قد فرد داشتن سیستم ایمنی قوی بیماری ها می توانند روند سلامتی و رشد را به تاخیر بیندازند.

توانایی مقابله با بیماری‌ها در رشد و نوجوانی بسیار مهم است در حالی که برخی بیماری ها می توانند در کودکان و نوزادان باعث جلوگیری از بلوغ و رشد آن ها شود.

اما خبر خوب این است که می توانید سیستم ایمنی خود را با مصرف مواد غذایی سالم تقویت کنید و به جای خوردن غذا های فرآوری‌شده و فست فودی رژیم غذایی خوب و سرشار از لبنیات کم چرب پروتئین میوه سبزیجات و متنوع استفاده کنید.

مرکبات مانند پرتقال لیمو انگور سرشار از آنتی اکسیدان است مقابله با اثرات مضر رادیکال ‌های آزاد برای حفظ بدن از بیماری‌ ها به فرد کمک می‌ کند از طرف دیگر غذا هایی مانند آجیل و ماهی که دارای امگا ۳ هستند تقویت سیستم ایمنی را در بردارند.

در مرحله ی آخر اینکه به پزشک مراجعه کنید به طور مرتب بود را برای کنترل قد و وزن پزشکی باید اگر به صورت زود هنگام مشکلات کودک را شناسایی کنید راحت تر می توانید با آن مقابله کنید.

 عمل جراحی

عمل جراحی افزایش طول قد یکی از مداخلات پزشکی مدرن است که بسیاری از افراد سالم به امید افزایش قد به دنبال آن هستند عمل جراحی درصد موفقیت آمیز بودن ۲۷ سانتی متر قد و فرد اضافه می‌کند.

با این حال برای کسی که قد کوتاهی دارد ۷ سانتیمتر می تواند بسیار مهم و چشمگیر باشد البته به خاطر داشته باشید که این روش باید آخرین راه حل برای هر فرد باشد بسیار بسیار گران قیمت و دردناک است و عوارض زیادی را به دنبال دارد.

انجام تمرینات کششی را به کودکان آموزش دهید

انجام حرکات کششی در افزایش قد کودک بسیار موثر است و ساده ترین حرکات می‌توانند و روند رشد مو فرد را داشته باشند چند تمرین ساده کشیدن شیر می‌تواند در برنامه روزانه کودک قرار بگیرد.

مطالعه بیشتر:  دوقلویی

همین چند حرکت می‌تواند ستون فقرات او را شکل دهد و بهبود وضعیت رشد کودک را به دنبال داشته باشد یکی از حرکات کششی موثر و در عین حال ساده این است که در حالت نشسته انجام شود کودکتان بعد از نشستن پا ها را از هم فاصله دارد سعی کنند با دست پنجه پای خود را بگیرد.

حرکت دوم از کودکی این است که در حالت ایستاده به دیوار بچسبد تا جایی که می‌تواند برای رسیدن به نقاط بالاتر دیوار دستانش را بکشد در این صورت قدش افزایش می یابد.

کودکتان را به استفاده از میله بارفیکس تشویق کنید

استفاده از میله بارفیکس آویزان شدن از آن به دلیل کشش و فوق العاده که در عضلات و ماهیچه های کودک به وجود می‌آورد می‌تواند به افزایش قد و منجر شود.

بیشتر کودکان با یک بار امتحان شیفته معلق ماندن در هوا و اویزان ماندن با میله بارفیکس می شوند.

آویزان شدن از میله بارفیکس و کشیدگی ستون فقرات کمک به صدا می کند به همین دلیل سبب افزایش قد کودک می گردد علاوه بر آویزان شدن از کودکان بخواهد از طریق قدرت بازو خودشان را به بالا بکشند و چانه را به بالای میله برسانند.

این تمرینات تقویت عضلات بازو کمک می ‌کند.

با کودک خود یوگا کار کنید

افزایش قد کودک
افزایش قد کودک

تمرینات یوگا ترکیبی از حرکات تعادلی و کششی است که هر گونه حرکات رشد بیشتر قد و قامت در کودک را به همراه دارد یوگا فواید بسیار زیادی برای کودک دارد و عادت و انجام آن در سبک زندگی و تحولات روحی و جسمی او تاثیر می گذارد.

در هنگام انجام تمرینات یوگا کودک را به همراه خود به بعضی از حرکات تشویق کنید تمامی حرکات آسان هستند و می توان به رشد جسمی او کمک کند.

تاثیر طناب زدن در افزایش قد کودک

ورزش با طناب یک ورزش سرگرم کننده است که برای بیشتر کودکان  یک بازی می باشد اما انجام این ورزش روی کل بدن تاثیر می گذارد.

عملکرد قلب و افزایش قدرت را به دنبال دارد و در واقع با هر بار که کودک شما طناب می‌زند کل بدن کشیده می‌شود و در نهایت که سرگرم می شود رشد بدنش را به همراه دارد.

طناب زدن یک امر شگفت انگیز برای سیستم قلبی و عروقی می باشد و علاوه بر افزایش قد و حفظ سلامت تقویت فعالیت بدنی کودک کمک می‌کند.

برای آموزش شنا به کودکان اقدام کنید

شاید یکی از ورزش های ساده و سرگرم کننده از زبان کودک کمک بسیاری می‌کند در واقع شناخت عمیقی بر روی تمامی قسمت های بدن است بر روی تمامی عضلات کار می‌شود.

علاوه بر این حرکات شنا و کشش بسیار زیادی همراه است و این کشش واسه تقویت ستون فقرات به تقویت رشد کودک منجر می گردد بنابراین کلاس آموزشی شنا در برنامه هفتگی می‌تواند تاثیر زیادی بر روحیه و سلامت جسمانی و افزایش قد کودک داشته باشد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر