شاید برای شما مفید باشد هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری جنین در هفته چهارم بارداری به تازگی در دیواره های رحم وجود پیدا می‌کند و باعث می‌شود که بدن مادر تغییرات شگفت انگیزی داشته باشد. در طول ۳۵ تا ۳۶ هفته آینده اتفاقاتی می‌ افتد و همچنین بهتر است این هفته مادر زیر نظر پزشک کارهایی را انجام دهد باعث می ‌شود …

هفته چهارم بارداری

جنین در هفته چهارم بارداری به تازگی در دیواره های رحم وجود پیدا می‌کند و باعث می‌شود که بدن مادر تغییرات شگفت انگیزی داشته باشد.

در طول ۳۵ تا ۳۶ هفته آینده اتفاقاتی می‌ افتد و همچنین بهتر است این هفته مادر زیر نظر پزشک کارهایی را انجام دهد باعث می ‌شود که تغییرات فیزیکی اولیه در بدن مادر به وجود بیاید و فقدان قاعدگی آن را نشان می دهد.

سطح پروژسترون در بدن مادر افزایش پیدا می‌کند تعداد هورمون ها زیاد می شود و همچنین دارای هورمون گنادوتروپین می‌شود و این هورمون ۱۱ تا ۱۲ روز در بدن شما به وجود می‌آید.

هفته چهارم با دلهره و استرس فراوان همراه است و ممکن است فرد زیاد به دستشویی برود و همچنین می تواند دوره قاعدگی سختی را بگذرانند.

همچنین اندازه هزاران سال ممکن است طول بکشد به دلیل اینکه در این هفته بسیار سخت است و خونریزی زیادی مادر دارد و همچنین بداخلاق می‌ شود و هر حرفی را به مادر بزنید گریه ‌اش می‌گیرد.

اگر می خواهید باردار شوید و تست بارداری برای شما منفی بود بهتر از این تست را در هفته چهارم انجام دهید و اگر برنامه‌ای برای باردار شدن نداشتید اما ناخواسته باردار شده اید ممکن است دچار اضطراب شوید.

بنابراین بهتر است با یکی از اطرافیان نزدیکتان راجع به بارداری و چیزهایی که دلتان می خواهد صحبت کنید.

علائم شایع در هفته چهارم بسیار زیاد است و در اکثر مادران این علائم یکسان هستند معمولا آنها دچار لکه بینی خستگی تکرر ادرار استفراغ تهوع شدید پستان های بزرگ و کوچک می شود.

مطالعه بیشتر:  درد ناحیه تناسلی در بانوان

بهتر است برای اینکه هفته چهارم را به خوبی سپری کنید هفته چهارم مراقبت ‌های پزشکی لازم را انجام دهید.

بنابراین اگر می خواهید از تست بارداری خود مطمئن شوید بهتر است در هفته چهارم این تست را انجام دهید معمولاً امروز تست‌ های نشان ‌دهنده حاملگی در تمام داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی وجود دارد و در دسترس همگان است.

شما به راحتی می توانید این تست را انجام دهید بنابراین بهتر است نتیجه تست که می خواهید را در هفته چهارم ببینید.

رحم آنها به اندازه کافی ترشح می‌ کند هورمون های ان ها در ادرار بیشتر می ‌شوند بنابراین باعث می شود منفی باشد.

در انتهای هفته چهارم دوباره تست بارداری را انجام دهید اگر تست شما مثبت بود حتماً حتماً به پزشک مراجعه کنید و اولین ملاقات دوره بارداری با پزشک شما می باشد همچنین از این پس باید تمام مسائلی را که پزشک می گوید را انجام دهید زیرا اگر این مسائل را انجام دهید باعث ایجاد درد در بدن شما می شود.

یکی از راه‌ هایی که پزشک برای شما پیشنهاد می کند و باعث می شود که زایمان راحت داشته باشید ورزش کردن است.

ورزش کردن به کم کردن خستگی بدن مادرکمک فراوانی می‌کند و همچنین اگر حالت تهوع دارید حتماً قبل از خوردن صبحانه پیاده‌ روی کنید.

احتمال سقط جنین در هفته چهارم بسیار زیاد است و حدود ۲۰ درصد سقط در هفته چهارم بارداری صورت می‌گیرد.

بنابراین اگر پریود شدید این نشانه سقط جنین است بنابراین بهتر است حتماً با پزشک صحبت کنید و پزشک شما را راهنمایی می‌کند و علت سقط جنین را به شما می‌گویند بنابراین یکی از هفته های بسیار سخت برای مادر هفته چهارم بارداری است.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و سوم بارداری

هفته چهارم بارداری یکی از هفته هایی از 3 ماهه اول بارداری میباشد که برای حیات بچه در هفته های بارداری بسیار مهم است.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

طی هفته چهارم بارداری، جنین شما به سرعت رشد میکند. لقاح، باروری و لانه گزینی در جداره رحمی، همه و همه رخ میدهد و هم اکنون جنین شما در حال رشد و نمو است تا به کودک تبدیل شود. اگر شما سمومی مثل الکل مصرف میکنید مهم است که تمامی این عادات رو متوقف کنید تا احتمال سلامت جنین شما افزایش یابد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر